RSS

Fordi jeg kan...


...strikkede jeg et originalt House Scarf fra Charmed Knits af Alison Hansel (er du Harry Potter fan, er den her strikkebog et MUST HAVE!) på en uge.
Startede i mandags, lukkede af fredag og satte frynser på lørdag, lige tids nok til Harry Potter and The Deathly Hallows i Palads i dag :D

Garnet er det lækre Peruvian Highland Wool fra Nusse & Nørkle. Er små pjattet med det her garn. Farverne er dejligt klare, det funker mega godt til flerefarve-strik, er rart at strikke med og varmer deeeeeejligt.
ISÆR når det som her er strikket i en tube, som man lukker i enderne med frynser ergo halstørklædet er "dobbelt", og mega bredt (strikkefastheden passede ikke heeeelt, det blev ca. en halv meter længere og noget bredere end opskriften siger, men når det handler om halstørklæder er jeg pænt ligeglad på det punkt). Har for første gang i år, slet ikke frosset det mindste om halsen.

Jeg elsker mit nye HP-halstørklæde, fordi det er verdens nemmeste idiotsikre-strik og alligevel ser lækkert smækkert ud....og varmer! På den der behagelige isolerende måde, der ikke kradser eller klør. Pænt vigtigt med de der minus grader, de snakkede om i vejret tidligere, adr badr, Har os allerede fået bestilling på et til mor i grøn & lilla :-)

Seeees!

p.s. sorry for crappy billed, har glemt mit kamera derhjemme :-)

2 kommentarer:

Lisa // Så gik der tid med det sagde ...

Hej Sascha!

Håber alt går godt i jeres lille hybel. Jeg har foræret dig en blog-award/synes du skal deltage i bloglegen. ;)

Unknown sagde ...

Hej Sascha jeg er blevet sat til at lave et tørklæde til en af mine venner (godt nok vil jeg hækle det) men hvor mange ruller rød og gul garn brugte du til tørklædet og hvor meget kostede det dig i alt at lave ?