RSS

A Suss Cousins desing and a S. Christiansen design

Oki. I meeeeeeeegt lang tid har jeg haft den her sweater liggende og kigge anklagende på mig hver gang jeg gik forbi den. Hvorfor? Fordi den kun manglede at blive sy'et sammen og få strikket resten af kraven.
Så klokken ca. 11 i dag bestemte jeg mig for at nu sku det være. Og tadaaaaaaaaaaaaa! 3 timer senere may I present - Fitted Ribbed Turtleneck fra bogen Hollywood Knits af Suss Cousins.





















Den er strikket i Lamb's Pride Bulky i farverne Petrol og Peacook så venligst doneret af mor:)
God eller grel?
Altså, selvom Suss strikker til hollywood (min er Velma's i Scooby Doo filmene og det er os hende der er bagkvinde bag striktrøjerne i Matrix-filmene), så synes jeg faktisk hendes bog er lidt kedelig. Men den her sweater skal nu nok blive brugt for den er rigtig dejlig varm at have på, os selvom jeg har lavet ærmerne for lange, wups! Og så ser jeg jo sådan lidt halvlækker ud i den på den der varme og fussy måde :D

Og så til noget helt andet.
Hvad gør man når man keder sig hos sin mor en søndag?
Man laver da et 3½meter langt hæklet halstørklæde der er Pippi Langstrømpe værdigt.




















Designet er mit eget og meget enkelt - slå vir-ke-lig mange masker op og så ellers freestyle hækle lige så mange striber man vil. Har igen brugt Lamb's Pride Bulky i 5 forskellige farver og nål nr.7.
Har faktisk os lavet en hue der matcher halstørklædet, men det har min søster malle fået fordi den var for stor til mig, men passede perfekt på hendes store krøllede garn. Billed skal nok komme her en af dagene :-)

2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Jeg siger god :-)

Og jeg kan love dig for at Pippi ville være hamrende misundelig :-)

Anonym sagde ...

Hmmm... jeg synes den ser rigtig lækker og ikke spor kedelig ud. Den klæ'r dig i hvertfald godt :-)
Stine