RSS

Huer

Endelig noget strikkerelateret her på bloggen igen :-)
Strikker lidt på en masse ting. Bl.a. Sahara fra Stitch Diva Studios, men gider altså ik vise billed af den endnu for mangler stadig 1½ ærme og halskanten.

Tilgengæld er her 3 huer. Er jo snart efterår og jeg eeeeeeeeelsker huer af to grunde. 1. De er mega nemme og hurtige at lave og 2. Jeg er velsignet med et hattehoved :-D

Første hue er Parisian Beanie Beret fra Stitch Diva strikket i lysblåt Highland fra Løve Garn. Super nem og sjov at strikke, og pga pindstørrelsen (5.5-6mm) gik det os mega hurtigt = we like!




















De næste to er fundet i bogen One-Skein Wonders, som jeg btw godt kan anbefale at købe. Den er ret god når man lige sidder og mangler noget små nemt til det der ene dumme nøgle man bare ik aner hvad skal bruges til.

Har lavet Ribbed Cap i det lækreste håndfarvet uld jeg fandt hjemme i mors gemmer. Elsker at det er tykt/tyndt, derfor den super simple hue så både farver og struktur i garnet rigtigt kan blive fremhævet.





















Og den sidste, Basic Tam with Flowers (her uden blomster). Igen garn fundet i mors gemmer. Det blødeste bomuld i totalt lækre anti-vinter farver :-D Normalt er jeg ikke super fan af perlestrik, men synes faktisk at det er et perfekt match med det her garn for det viser totalt farverne på den fede måde.





















For samtlige billeder - farverne er en del mere kraftige i virkeligheden. Tror snart jeg skal udskifte mit kamera hmmm...

Nu - hygge lidt mere med Potter inden jeg kaster mig over malerrulle og gangen, der er ved at transformere sig fra knald gul til skøn råhvid. NUJ det pynter!

Hav en god søndag derude :-D

3 kommentarer:

Lykke sagde ...

fine huer du har fået lavet :-) kender glæden over de små hurtige projekter når man samtidig er i gang med større projekter!

Irene sagde ...

Fede huer alle fire:-)Og du har ret - du ser rigtig godt ud med hue. De er alle fire skønne til dig :-)

kundskabogkaos sagde ...

Du kan sku bare det der med strikkede huer. Hvorfor har jeg ikke et hattehovede...og hvorfor er jeg for doven til at strikke!!