RSS

WIP's

Når nu jeg alligevel var igang herinde på bloggen, synes jeg da os liii at jeg ville vise de WIP's jeg arbejder mest på for tiden.

Igen - vanter og tørklæder. Lidt kedeligt, men fryser jo.

Bedste veninden bestilte et par laaaaaaaange armvarmere/vanter og det bedste bud på det jeg kunne komme på, var Dashing fra knitty. De er SÅ nemme at lave. Tar seriøst kun en dag at strikke en.
Så her er den første blå til Stizzer. Har os lavet en i lilla til mor. Nu skal jeg bare lave 2'erne, men sådan som vejret er i dag haster det vist ikke ligefrem.
Garnet er Highland. Normalt har jeg brugt det til ragsokker, men synes faktisk det passer rigtigt godt til de her. Det er daaaaaaaaaaaaaaaaaaarjligt blødt og de små farvepletter hist & her gør det hele lidt mere funky i mit hoved :-D






















Fandt en opskrift på ravely for et par uger siden jeg vidste jeg ville lave, anede bare ikke med hvilket garn. Vupti - fandt jeg et nøgle Opal Harry Potter i en kurv. Og vupti, første vante blev lukket i formiddags. Synes at det super simple snonings mønster og det farverige garn passer som fod i hose. Og så manglede jeg totalt et par tynde håndvarmere, så peeeer-fect! Regner strækt med at tage dem på når næste Harry Potter film går i biffen :-D





















Og nu det The Long-cat Scarf. Da jeg fandt det på ravelry vidste jeg bare at jeg SKULLE eje det tørklæde. Det er jo herre cute! :-D ...og så får jeg os lige lært hvordan man strikker to sider på én gang med to farver. En hel ny teknink jeg ikke har prøvet før og nok os derfor det ikke bliver færdigt til den her vinter hehe. Men indtil vidre er jeg ret så tilfreds med hvad jeg har fået lavet. Garnet er Navia 3 trådet til pind 4½ og det passer perfekt. Er gået en halv pind ned til 4½ (de bruger 5mm i opskriften), men ellers blir opskriften slavisk fulgt. Lige nu er det dog liiiiidt kedeligt fordi jeg strikker the looooooooooong part. Men det skal nok blive godt...engang....

5 kommentarer:

Mette sagde ...

Nej, hvor er det fedt. Må straks prøve den teknik af

Pernille sagde ...

Wow sikke nogle spændende WIPs ! Jeg er især vild med tørklædet, det er bare så fint. Ha' en dejlig dag.

Fríða sagde ...

sikke fine ting du har gang i og er blevet færdig med, du er da godt nok produktiv i dit nye hjem!
kh.fra Island
Frida

kundskabogkaos sagde ...

Sascha, jeg føler mig SÅ dum, men også lidt klogere, takket være dig ;) Jeg mente bare at jeg havde set at man kunne strikke sokker på 4 pinde, men vidste selvfølgelig ikke at man skulle bruge dem 5. til at strikke med :D Men okay, jeg blev klogere, så TAK! Jeg synes forresten dit igangværende halstørklæde er super sejt. Jeg har godt set teknikken før, det er godt klaret i første forsøg, det kan man ikke se ud fra dine billedere. Glæder mig til at se det færdigt. OG sidst men ikke mindst, jeg misunder dine evner til at strikke vanter/armvarmere, det er über cool! I'm Out ;)

Nørkleriet sagde ...

Bare mega thumbs up til kattetørklædet. Jeg har ikke gennemskuet teknikken endnu må jeg med skam melde. Godt gået. Kysser Mammi