RSS

Føler du dig snydt

DET kan du tro jeg gør.
Er flyttet ind og her er faktisk hyggeligt nok...lige med det minus at den så absolut ikke er 36m2 stor min lejlighed. Vi har alle syntes at den virekde lidt lille, men det hele gik så hurtigt og jeg skulle bare ud af den gamle så det blev der ikke tænkt nærmere over. Indtil i dag. Hvor jeg tog et målebånd og målte stedet. Jeg burde bo på 36m2. I virkeligheden bor jeg på 18.84m2 (MED badeværelse og "køkken").
Og i kontrakten står der intet om at der i de 36m2 indgår kælderrum (som bliver delt med 2 andre), gang eller evt plads til cyklen i skuret.

Så nu er jeg og mor på krigsstien. Mor ringede i formiddags og tog en verbal slårskamp med chefen for Kristiansdal Boligselskab. Han var vist en idiot og det endte da os med at han smed røret på.
Så fik hun fat i en journalist fra Politiken som ville tage historien op på redaktionsmøde og så ringe til mig enten i dag eller i morgen.
Og selv har jeg lige ringet til Fyensstifttidende og fået navnet på en journalist som vil ringe til mig når han møder på arbejde i eftermiddag.

Er ikke fordi jeg ikke kan lide at bo her. Er mere fordi de er så helt vildt uærlige...man kan jo ik bare lige sådan glemme 17m2. Jeg kunne få 14 mennesker til at måle stedet og gennemlæse kontrakten og jeg ville stadig have ret. Havde jeg fx fra starten vidst at den ikke var større, havde der ingen problemer været. Men det gjor jeg ikke.
Så nu er der krig. GRRRRRRRRRR!!!

Men i ska da se stedet :) For det ER hyggeligt.





















Tigermis har allerede fundet sine ynglingssteder. Lænestolen, min hovedpude og vinduskarmen så hun rigtigt kan holde øje.
Og at jeg bor 5min gågang fra gågaden er jo kun et plus. For så er der kun et kvarter 20min på ben over til min skole.
Så her er ret lækkert...udover at det er småt og at de har snydt mig..idioter!

10 kommentarer:

Irene sagde ...

Hej Saacha
Kan godt forstå at du er vred. Der ser drønhyggeligt ud hos dig, men ligesom dig synes jeg, at det er noget principielt. Når du er lovet 36 kvadratmeter, så skal der f... også være det. Om ikke andet må udlejer give dig et nedslag i lejen. Men ellers - hyggeligt ser der ud hos dig med Tigermis og det hele :-)

Mariann sagde ...

Øv, hvor surt. Det er da også noget af en forskel i m2, som betyder en hel del. Håber du får noget ud af "dit brok".
Ellers ser det rigtig hyggeligt ud !

Merete sagde ...

Hvor er det surt, når man finder ud af at man er blevet snyt. Det er vel også en dyr husleje, når du mangler 17 kvm?
Merete

Sascha sagde ...

Tja huslejen er 2129kr/md. Når man tænker på at det er centrum af odense så er det faktisk ik så slemt for en 36m2, men satme ik i orden for en på 18m2. Er jo sådan set 1000kr der går til noget jeg ikke bruger.

Irene sagde ...

Nemlig! Så bare klø på med at lave en sag ud af det og evt. få journalister til at skrive om det.
Krydser fingre for dig!

Anonym sagde ...

Nej, hvor vildt!!
Du skal nok regne med, at arealet foran din hoveddør også tæller med.
God weekend :-)

Sascha sagde ...

Altså håber på at hører fra Politiken i dag. Kunne være ret fedt hvis en landsdækkende avis ville tage historien op.
Men snakkede med en fra Fyens stifttidende i går og han ville lige lyd igen mandag. Ku forstille mig at især han ville finde historien interessant fordi den handler om et af de store boligselskaber på fyn.

Taxastrikkeren sagde ...

Det kan man bare ikke! Altså leje ud på den måde. Bare gå til dem og så håber jeg du finder en anden lejlighed der er større OG billigere.
Jeg sidder og er helt arrig på dine vegne. Var du slet ikke inde og se din nye lejlighed før du lejede den? Hvis du var så har du nok lejet den "som beset" hvis ikke så er det sgu bedrag.Basta!
Missedyret er altså bare sød.

Nørkleriet sagde ...

MOR kommer lige på banen. Nej vi så ikke lejligheden andet end på en tegning, det hele skulle jo gå lidt hurtigt. MEN det er ret underligt så svært det er at få medierne i tale, Sas bliver snydt for 17 m2, det er åbentbart ikke en god historie! Og vi taler offentligt boligselskab og ikke en eller anden kælderhaj. Jeg er rigtig gal over man i den grad snyder studerende for de få penge de har.

Taxastrikkeren sagde ...

TV2 - prøv TV2 - de plejer at gå til benet. Nu er jeg sgu virkelig sur på sårn noen dummernikker!!! Hvis jeg skulle køre nogen til Ålborg, fik pengene i forvejen og så smed dem ud på halvvejen?!? Hold da kæft hvor jeg kan høre/se mediernes savlen og rus :taxachauffører! Det er dyre og trælse lærepenge I giver ud der. Godt I deler det med os.
- - - men katten er heldigvis charmerende;-)